Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Isnin

Warded 2

Setelah hampir setahun lebih si twin adik tak.masuk wad akhirnya masuk jugak gara2 asma telah menyerang. kali ni memang tak dapat nak di elakkan dengan pergi klinik ambik gas je....

berpunca dari deman sejak khamis 13/6/2013 yang on off disertakan sekali dengan lelah yang datang menyerang malam isnin 16/6/2013 membuatkan keadaan bertamabh teruk. malam tu muntah sebanyak 6 kali asal batuk muntah pastu penat. Nauzubillah malam tu memang nafas adik laju sangat. Bertawakal sahaja umi.malam tu kebetulan suami tiada malak tu.

Pagi esoknye umi bawak pergi klinik kesihatan seksyen 19 sahaja. Dalam hati hanya nak.check.darah dengan ambik nap. Tapi andaian umi salah sebab doktor buat surat rfer ke hospital sebab nafas dia laju...

Ambik surat doktor balik rumah terus kemas baju. Tapi baju adik je. Baju mama keterlupaan nak kemas dan ingat tak masuk wad. Samapi hsptl terus refer ke zon kuning. Masuk ambik gas dan terus hantar wad.

Dah masuk jadi.masalah pulak bila si abang dan sikakak masih kt rumah pengasuh. pengasuh dah bagitau sampai jam 9 malam je blh jaga. kalau lewat dia dah nk tido. Serabut kepala jadinya. Suami lewat lagi sampai sebab masih kat pahang. Mahu ke tidak.umi memang kena balik ambik dorang.

umi tinggalkan adik yang tengah tido sebab nak balik ambik anak2.Elok sampai tol nurse dah kol adik.dah nangis. Rushing umi drive tak sempat jugak singgah rumah nak ambik baju umi. Lepas ambik anak2 terus ke hospital balik. Sampai wad adik masih nangis... huhuhu.

Hari pertama kat wad memang agak.kelam kabut. sorang diri handle semua sementara nak tunggu suami sampai...

.... sambung lain n3...

1 ulasan:

MamaFarah berkata...

alahai.. sianya adik.. banyakkan bersabar ye umi..kuatkan semangat demi anak2..