Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Rabu

Belajar Menulis




Sejak  cuti sekolahkan ini budak payah benar nak tido awal.
ada je benda dia nak main.
So dari dia main pastu bising MA suruh dia buat homework.
Buku beli sendiri je yang sekolah takda pulak cikgu bagi bawak balik..

1 malam 2 muka surat dia kena buat.
Masa mula beli buku ni dia bukak dia tengok.
Terus dia cakap kat MA:
" mama, cikgu ata(kata) buat titik-titik"..
Sambil gaya tulis ikut atas titik.
Alhamdulillah dia masih ingat apa yang cikgu kat sekolah ajar.

Tapikan bila MA suruh dia buat ada je dia bunyi.
Mengantukla, laparla, gatal, nak susu, nak kencing, letih Dll...

Mencabar jugak rupanya nak ajar anak wat homework..
Baru sorang belum kembar lagi...

1 ulasan:

MamaFarah berkata...

ye memang mencabar nk suh anak wat homework.. ada jer alasan.. pastu leh plak bangkang eh cikgu ckp mcm ni, x leh mcm ni mama, cikgu suh wat cam ni.. semua cikgu yg betul..hehehe