Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Jumaat

Khas Untuk Ibu-Ibu Mengandung < Surah Yang Elok Di amalkan>

  • Doa memohon rahmat ( surah ali imran 3:8-9)
  • Doa memohin zuriat yang baik ( surah ali imran 3:38)
  • Doa agar anak mengerjakan solat ( surah ibrahim 14:40-41)
  • Untuk terang hati (surah al-fatihah)
  • Memudahkan bersalin ( surah al-maryam)
  • Untuk anak yang cantik rupa &akhlak (surah yusof)
  • Untuk anak yang cerdik akal dan jiwa ( surah luqman)
  • Untuk ketenangan hati & anak tdk terpengaruh godaan syaitan ( surah yassin)
  • Bayi lembut hati ( surah toha)
  • Anak yang berdisiplin ( Surah al-nahl)
  • Memperbanyakkan susu ibu ( surah hujurat)
  • Membersih jiwa drai maksiat ( surah al-taubah)

Bila Adik Tak Sihat , Inila Rupanya



Bila cuaca tak menentu keadaan si adik jugak berubah..
Batuk,selsema pastu nafas dah mula laju.
Sejak rabu dan khamis 2 hari mama gi ambik nab kat klinik.
Kalau malam ni tak baik mama akan ke hospital.
Sejak semalam adik dah kurang aktif, main kejap dah mengamuk nak tido.
Kalau tido, lama pulak tu.
Makan pun dah kurang, nyusu je kuat.

Harap adik sembuh hari ni.
Mama taknak adik masuk wad lagi.