Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Rabu

Nilai Wang Zaman Sekarang



Apakah yang dapat di beli dengan nilai di atas?
Berapa banyak barang yang dapat dibeli dengan nilai di atas?
Berapa lamakah nilai di atas mampu berada dalam simpanan anda?


*** Noted: duit zaman sekarang mcm biskut. Tak sedar bila habis.

Hujan + Panas = Sakit

Gambar 2 minggu lepas.
Erm, bila musin yang sentiasa berubah-rubah. Sekejap panas dan sekejap hujan makanye umi yang naik risau. Bukan apa faktor kesihatan kembar umi cukup risau bila cuaca yang berubaha-rubah ni.

Bagi orang yang belum tahu, kembar mengalami masalah kesihatan di mana bila sejuk sikit takpun musim hujanla, kembar akan start batuk + selsema. Sampai satu tahap baik biru mukanye. Kembar ada asma yang mula disedari di usia 4 bulan.

Bila dah  mula start batuk mamanye bersengkang mata dah 3 malam tido tak lena. Pantau batuk dorang. 4 jam sekali bagi inhaller. Penat??? Tidak tahu nak bercerita bagaimana. Menjaga anak sendirian tanpa bantuan en suami di sisi.

Hari ini, hari ke-4 kembar batuk dah berkahak. Bunyi makin kuat. Malam tadi gi klinik kena ambik nab. Hari ni akan diteruskan sesi ambik nab. Kalau tak jalan malam nanti kena gi hospital. Adoila, nak...

Harap-harap kembar makin sihat. Mama taknak anak-anak mama masuk wad lagi. Biarla kenangan 2011 saje masuk wad. Tahun ni harap tiada lagi episod di hospital.