Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Jumaat

KISAH BOTOL SUSU ADHA



Ku ambik dari google...


Kali ini MA nak bercerita tentang botol susu si adha.
MA memang pengguna susu botol pureen je.
Murah dan simple.

Nak dijadikan citerlakan, botol susu si adha ni ntah ke mana dia campak.
Cari tak jumpa.
Cuba test dengan botol pureen pendek macam ni


Dia minum kejap je pastu dia buang.
Dia ambik botol adiknye jenis panjang macam kat atas tu jugak.
Maka terjadila perebutan antara anak-anak MA.

Adha ni jenis kalau dia minat botol tu je jangan ditukar botol lain.
Mula-mula beli je dia nak minum pastu dia buang bila di beri lagi.

Nak taknak MA terpaksa tukarkan botol adiknye kepada yang pendek.
Si abang minum botol panjang.

Hari esok MA kemas rumah baru nampak botolnye yang hilang tue.
Sekali dah bergolek bawah katil. Patutla cari tak jumpa.
Bila ambik je botol tu MA tengok puting dia dah berlubang.
Kena gigit dengan 


Binatang ini.

Terus si adha taknak dah minum susu dalam botol panjang.
Bila dia nampak botol dia berlubang kena gigit dengan lipas.

Akhirnye berguna jugak botol pendek yang tersimpan lama dalam almari.

*** anak-anak korang macam ni.




1 ulasan:

Nens Collection berkata...

hehehe..nakal btol lipas ni..puting pon nk makan..dh xde makanan lain..hehe

comel je berebut ngn adik die..ekeke