Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Selasa

Sebulan Jadual Anak-Anak Akan Berubah


Sabtu dah mula bulan ramdhankan?
Cepat sungguh masa berlalu.
Alhamdulillah masih di beri peluang untuk menunaikan ibadah puasa.

Bila bulan puasa bermula, rutin harian dan jadual kerja pun berubah.
Office umi kalau bulan biasa masuk kerja pukul 8.45pg balik 5.45 petang.
Bila start bulan ramadhan jadual kerja sudah menjadi:
Masuk pukul 8 pagi:
Balik pukul 4 petang.

Cepatkan?
Boleh masak bila balik awal macam tahun lepas.
Rasa membazir membeli sebab makan sorang en suami jarang ada kat rumah.

Yang menjadi kerisauan sekarang ialah jadual anak-anak.
Dorang kena bagun pukul 7 la mulai minggu depan.
Kalau hari biasa kerja jam 8 pagi baru bangun.
Minggu depan dah tak boleh.

Harap-harap anak-anak tak marah kena kejut awal.
Terutamanye si abang (adha).
Kena pujuk bagai sekarang ni sebab dia tak berapa nak duduk rumah pengasuh.
Lebih suka main kat rumah sendiri.



2 ulasan:

PinkUmmi berkata...

insyaALLAH, lama lama anak anak akan biasa la

yana yani berkata...

mulakan berpuasa drpd kecik :)..