Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Sabtu

Sahur hari Pertama Yang Simple

Alhamdulillah selesai sudah sahur di hari pertama kite berpuasa.
Anak-anak okey tidak ganggu mama dan ayah makan langsung.
Elok habis makan si abang dah mula merengek.
Rupanya panas badan dah naik semula.

Apakah menu bersahur kawan-kawan hari ni?
Umi simple je.


Rendang ayam.
Macam dah nak raya pulak wat redang bagai.
Ntah tiba-tiba je teringin makan rendang.


Tekur masin wajib ada.
Sebiji je rebus. Rebus banyak-banyak nanti tidak sedap.
Tapi yang tak bestnye telur masin ni confirm yang tengah habis dulu.
Pastu tinggalla tergolek telur putih tu..

Air pulak hanya milo untuk suami, teh'o untuk mama.
Tidak lupa jugak air kosong.

***pst... dah terfikir nak masak apa berbuka nanti???

1 ulasan:

Sweetmama@EiJa ZaQuaNZiQrY berkata...

Wah rendang ayam kira berat jgk tu..

sy lg simple masak nasi goreng sardin jerk..hih