Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Ahad

PENJELASAN IRMA HASMIE MENGENAI STATUS DUDA SUAMINYA



Tidak dapat lari, akhirnya Irma Hasmie tampil memberi penjelasan kepada semua tentang status duda suaminya itu. Menurut Irma;
“Baiklah, isu status suami saya tidak menjadi masalah apa-apa pada saya dan keluarga saya. Cuma kami tidak mahu melibatkan diri dalam perkara yang boleh membawa kepada keburukan. Biarlah kita mengajak orang untuk berbuat baik, Insya-Allah, kita akan mendapat pahala, begitu juga jika sebaliknya,”
“Kalau kita buat perkara keburukan dan ramai orang terlibat nanti, takut kita kena tanggung dosa semua orang.Maka sebaiknya kita bersabar dan diam saja. Seperkara lagi, sebuah perkahwinan itu sendiri adalah sunnah besar Rasullullah SAW.
“Seeloknya marilah kita sama-sama berdoa untuk semua yang mendirikan rumah tangga, mudah-mudahan Allah akan memberkati dan menghimpunkan semuanya dalam kebaikan,”
Irma Hasmie berpendapat bahawa selama ini beliau berdiam diri adalah satu tindakan wajar yang perlu dilakukannya. Tambahnya;
“Kalau kita buat perkara keburukan dan ramai orang terlibat nanti, takut kita kena tanggung dosa semua orang.Maka sebaiknya kita bersabar dan diam saja. Seperkara lagi, sebuah perkahwinan itu sendiri adalah sunnah besar Rasullullah SAW. Seeloknya marilah kita sama-sama berdoa untuk semua yang mendirikan rumah tangga, mudah-mudahan Allah akan memberkati dan menghimpunkan semuanya dalam kebaikan,” ujarnya.
#Alhamdulillah, semuanya dah dijelaskan, so tak perlulah media dan peminat nak bergaduh disebabkan perkara ini. Namun dalam pada itu, ada juga pihak yang berkata, punca semua ini mungkin berpunca dari dakwaan “seseorang” sebelum ini yang suami Irma bukan seorang duda. Mungkinkah pihak media tak berpuas hati lalu mengorek semuanya disebabkan perkara ini?

*** pst... mulut orang biasalakan mencari kesalahan orang. Sabarye Irma

1 ulasan:

Che Rosliza Che mat berkata...

media nie memang suka buat kecoh...lantaklah duda janji bahagia hihihi