Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Rabu

Diam Tidak Bererti Ku Takkan Melawan

Ku rasalakan kalau ku tak fikir nak hormat orang lebih tua dari umurku lama sudah ku jadi kurang ajar.
Tidak sedar diri tu makin berusi tapi perangai macam budak-budak.

Aku tidak kisahla kau tu pangkat tinggi ke apa ke.
Selagi aku boleh sabar aku sabar.
Tapi kalau tahap kesabaran ku hilang ku rasa dah tidak layak aku panggil panggilan hormat lagi.

Ku diam tidak bererti ku tidak akan melawan.
Tanda diam itu bukan untuk korang pijak kepala.
Dasar orang egonye tinggi.
Salah orang je nampak salah sendiri depan mata pun nampak benar.

Kalau diri tu perfect dan cukup baik, tidak perlu menjaga tepi kain orang.
Jaga dulu mulut sendiri.
Kalau badan cantik, agama cukup tapi bahasa dan tutur kata tak jaga tak payahkan.
 
Aku tak anggap diriku sempurna di mata orang.
Lebih baik diamkan diri dari mulut jadi macam longkang.
 
Ini blog kepunyaan ku so pandai baca pandaila pikir.
Nak terasa ku peduli apa.
Ku luahkan apa yang ku nak luah, tak luak duit korang.
 
FIKIR-FIKIRKANLAH YEA

Tiada ulasan: