Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Isnin

Part 1 kembar seiras : Macam Mana Boleh Kenal Adik Kakak

Kali ni umi nak ceritakan tentang anak kembar.
Terlalu banyak pertanyaan yang umi dapat so umi nak sharela sikit.
Tapi takdala tahap profesional.
Kembar pun baru setahunkan.

Kali ni umi nak bercerita tentang:
Macam mana boleh nak kenal adik kakak.

 Ini gambar hari keempat setelah keluar dari wad.
Nampak tak beza muka dorang.
Kakak ( berbedung) muka lebih bulat sampaila sekarang.
Adik maintan muka bujur sikit dari kakak.



Di kala usia mencecah sebulan makin payah nak beza.
Terutamanye kalau dorang tido macam di atas.
Sumpah umi tak cam mana satu kakak dan adik bila tengok gambar ni balik.



Bila dah susah nak kenal kami bezakan dengan warna stoking.
Tapi muka dorang bezakan.
Kakak lebih bulat mcam dulu.


Sekarang usia dah pun setahun.
Lagi banyak perbezaan.
Dari segi progress si adik lagi cepat belajar dari kakak.
Ynag kuat mengalah si adik jugak.
Si adik tetap maintain kecik dan kakak makin mebulat badannye.

So, kat sini umi tekankan hanya ibu bapa dan orang terdekat dengan si kembar yang dapat membezakan mana satu adik dan kakak.
Ramai orang cakap sama tapi tetap ada perbezaan antara kembar seiras ini.


2 ulasan:

mamafarah4 berkata...

betul tu..mcm sy pun sama,bila org kata x dpt bezakan kembar saya, Alhamdulillah, saya dan suami dpt bezakan..

Tanpa Nama berkata...

Wow, this article is fastidious, my younger sister is
analyzing these things, therefore I am going
to inform her.
my webpage: radio erevan bancuri