Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Isnin

Along owh Along...


Tadi umi binangkan pasal si adik.
Tapi kali ni kisah si abang yang makin panjang akalnye.
 Kalau dulu tido waktu siang 2 kali sehari.
Sekarang jadi sehari sekali paling lama 3 jam.

Tapikan sekarang, kalau dia layan citer cartoon,
Woderpets, dora, dan diego kat tV 9 jangan harapla boleh tido petang selagi tak habis citer tu.

Tambah pulak kalau ada ayahnye kat rumah lagila payah nak tido siang.
Tapi senang keja mama sebab kalau tak tido siang malam lepas maghrib dia dah terbongkang depan tv.

Lain pulak, kalau dia tido petang dah lewat macam hari sabtu baru ni.
Ingat malas dah nak suruh dia tido sebab dah kul 4 petang,
Sebab confirm dia bangun nak dekat kul 6.
Tapi akhirnye dia tertido sebab hujan lebat petang tu.
Nak dekat kul 7 baru bangun.

Makanye malam tu dia jadi "musang".
Kul 12 malam masih main mainan.
Mama pura-pura tido pun taknye layan.
Siap main kereta atas perut mama.

Mainla nak sampai kamu ngantuk.
Ntah kul berapa dia tido pun mama tidak tahu.
Sedar kul 1 tengok dia dah terbongkan sebelah mama dia.









Inila rupa budak malam tu tak nak tido.
Siap susun mainan dia.


Mata dah tak larat nak buka tapi masih ada hati nak main.

Anak-anak korang macam ni tak???

Tiada ulasan: