Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Isnin

Bila Terlebih Telinga Mendengar Maka Timbul Fitnah



"Ya Allah engkau pekakkanlah telinga orang ini jika memang benar perkataan yang keluar dan menjadi fitnah ini keluar dari mulutnye".

Ntah apa yang didengari oleh hamba Allah ini umi tak tau. Lain yang kami sembang lain plak yang dia dengar. Benda itu jauh sama sekali dengan apa yang kami sembangkan. Tak tahula dari mana dia pasang telinga sampaikan nak dijadikan isu lalu menjadi fitnah?

Mungkin umi silap atau terlepas kata. Tapi umi tanya balik dengan geng umi sembang takda pun keluar isu bukak "muka buku" ni. Kiteorang sembang kalo nak tengok bukak la muka buku tue. Itu je. Tapi isu lain yang timbul.

Ya Allah, umi memang tengah panas hati. Kuatkanla hati umi supaya umi tak keluar kata-kata yang menyumpah seranah orang. Selagi umi boleh sabar, engkau sabarkanlah hati umi. Amin.