Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Khamis

1st Contest From Mummy Kesya " Sedondon"


Nak tau syarat-syaratnye Klik:



Jadi gambar mama pertaruhkan adalah:




Kami (staff) bersedondon memakai baju kebaya merah.
Masa ni mama baru pregnant kembar 1 bulan..

Mama Nak Tag:


Kak Mieja
Mama Isha
Mama Cyrus

Giveway Who's The Winner


Ha semestinye pasukan kegilaan suamiku, tempat lahir suamiku dan aku.

KELANTAN

Berapa jaringan yek???

3-0 jadila...

nak tahu syarat-syaratnye klik

Lampin Pakai Buang: Elok yang Mahal @ Yang Murah








Jenama lampin pakai buang kat atas ni paling popular yang digunakan.
Paling mahal tak silap umi jenama Huggies Rm 40++
Bayangkan anak ramai dan masih kecil yang memerlukan pakai lagi lampin pakai buag ni.
Berapa banyak bajet yang perlu kena keluar buat beli lampin pakai buang???
Kadang- kadang rasa rugikan. Yeala dah pakai pastu buang.
Kalo murah takpe jugak???



Kalo nak jimat yang nila.
Lampin kain kat atas tue murah je.
Dalam rm 20 boleh dapat 1o helai.
Siap boleh basuh dan pakai balik.
Lampin kain moden ni pun sama tapi perlu la keluar modal banyakkan.
Tapi berbaloi.


Alhamdulillah, anak-anak umi dalam hal ni ida tak cerewet.
Tak kisahla murah atau mahal. Tapi selalunye yang murahla.
Macam umi, umi beli jenama sealer bagi anak-anak pakai.
Beli yang timbang.
Takpun keping. 120 keping baru 30 ringgit.

Ada orang cakap, pemilihin lampin pakai buang ni berdasarkan kesesuaian dengan kulit anak?
Tapi umi tak.
Sebab mak umi cakap " jangan dibiarkan penuh sangat tue la dapat radangan kulit".
Umi rasa betul. Umi pakai yang murah umi kerap tukar, agak dalam 4 jam sekali umi tukar.
Alhamdulillah takda radangan kulit.

Tapi kalo dah ibu bapa mampu membeli lampin yang mahal tak salahkan nak anak mereka pakai yang mahal. Tepulang pada kemampuan sendiri.

" Dari Besar 2 Jari..."


Ingat lagi dulu-dulu, mak rajin bercakap kan " mak jaga korang dari tapak kaki sebesar 2 jari hinggalah sekarang dah mcam kaki gajah". Hebat kan betapa besar pengorbanan seorang ibu.
Dari berat >2kg sampaila berat yang kite capai sekarang.





(Tapak Kaki Mulus Milik Aqilah)

(Tapak Kaki Mulus Milik Atiqah)