Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Isnin

Anakku Cute With Romper & Tight Contest

Penaja Contest:


Tarikh Tamat:

 4 Jun 2011


Nama Anak : Muhammad Dzal Adha Bin Muhammad Hasry
Umur Anak : 1 Tahun 5 Bulan

Umi Tag :



Orang Nak Pakai Kite Pun Nak...



Teringin tengok orang pakai tudung lilit-lilit ni.
Bukan apa, bagi umi yang sekarang semua keje nak kena cepat.
Senang tau pakai tudung ni.
Tak payah nak kena iron.
Saruk pastu lilit dah siap.
Tapi kurang kemas la.
Tak nampak cantik.
Tula suami umi cakap orang nak pakai awak pun nak pakai.
Dah tak kemas mulut bising.
Hahahaha.








Inila gambar yang di tangkap pagi tadi.
Puas belek depan cermin.
Nak je bukak tapi hari dah nak hujan terus jela pakai.

Botak Sudah...


Semalam umi nekad untuk membotakkan kepala atiqah & aqilah ok.
Dari mula lagi umi nak botakkan kepala si twin ni.
Tapi suami tak bagi coz dia takut jadi mcam adha lambat naik rambut.
Lelaki sesuaila botak tapi perempuan tak cantik sangat suami umi kata.

Tapi semalam umi cakap kat suami umi nak botak jugak kepala kembar ni
Bukan apa, kepala kembar penuh sangat dengan daki air/ kerak / sawan.
Puas cuci pastu naik balik.
Oleh kerana nak senang cuci maka kepala harusla dibotakkan.

Ni gambar sebelum dibotakkan.
Harusla dibedung kalo dorang ni cranky sangat-sangat.
Nak membotakkan kepala dorang bukanla satu keje mudah.
Kena bagi tido salah sorang barula boleh mulakan operasi.


Ini adalah aqilah.
Huhu azab mencukur kepala dia.
Menjerit bagai nak rak.
Sampai serak suara ok.
Puas pujuk bagi susu pun taknk diam.
Aqilah la paling kuat nangis dari atiqah.
Pas siap cukur bagi mandi tak pakai baju terus bagi tido.
Lena sangat-sangat mungkin penat nangis.


Ini gambar atiqah pagi tadi.
Sesi mencukur kepala aqtiqah memang senang.
Diam je.
Cepat cikit siap dari aqilah.
Tapi dah nak dekat habis baru nangis.

Bila dah habis cukur barula senang mencuci kepalanye.
Barula nampak bersih.
Tapi nak tau sape yang cukur kepala dorang???


































MAMA