Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Khamis

Bangun Tido Muka Harus Ada Cenyum!!!


Inila gaya muka sorang budak yang dah puas tido bila dia bangun.
Mesti senyum punya.
Kalo Tak cukup tido confirm merengek je bila bangun.

Sekarang ni adha dah pandai turun buaian sendiri.
Mujurla buaian tue rendah kalo tak gedebuk jatuh macam nangka busuk.
Alhamdulillah sekarang adha dah jarang sangat nak tido berbuaian nie.
Kalo waktu siang tue, bagi dia main2 betul2 penat, dan nangis nak nyusu.
Apalagi mama baring kan dia, bagi susu tidola dia. 
Tapi kite kena baring sekali la kalo tak adha ni bangun balik..

*** Nantikan kisah kami pergi ke mana pada hari thaipusam...

Si Budak Demoks...




Inila gambar budak demoks kesayangan umi. Tengok tang perutnye yang boroi tu. Kalo pakai seluar confirm pinggang seluar tue jatuh bawah pinggang. Sekarang ni baju dia kena beli saiz umur 2 tahun. Biar besar coz kalo pakai yang 1 tahun macam balut nangka dah tengoknye.

Adha ni, pantang nampak mama dengan ayah makan nasi. Confirm dia nak. Tapi kalo dah terkena yang pedas sikit je, mulala melalak. Lepas nak lagi. Susu pun sama. 1kg susu Dumex tu boleh tahan 1 minggu je. Cuma umi tak ajar sangat dia makan keropok(kecuali keropok ikan), coklat dan makanan yang boleh menyebabkan anak tak nak makan nasi.

Rasa-rasanye berat dia sekarang dah cecah 11kg kot. Coz masa timbang bulan 11 hari tue berat dah 10kg lebih. Sekarang dah 1 tahun 2 bulan mesti naikkan. Ye aje bagi umi berat adha turun pun mungkin akan terjadikan.

*** N3 ini adalah autopost...