Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Selasa

Percaya Atau Tidak: Cakap Orang Dulu-Dulu

Mana yang lebih iras muka adha?
Erm, kadang-kadang cakap orang dulu-dulu ni kena percaya jugakkan. Kadang-kadang ada yang benar dan ada yang mitos je.

Tapi kali ni umi rasa umi harus percaya tau. Kenapa dan Mengapa???

Sebab kembar ni walaupun seiras berkongsi pulak 1 uri tapi lain-lain kantung muka, dan sifat dorang banyak perbezaan bagi umi. Mungkin umi ibu kepada kembar kot tu boleh nampak perbezaan dorang.

Kembar berlainan karektor. Antaranye:

  • Kakak lebih pendiam dari adik
  • Kakak payah nak dipujuk bila nangis tetapi adik lebih cengeng dari kakak.
  • Kakak senang tido dari adik.
  • Adik lebih lasak dari kakak(progress adik lagi cepat dari kakak).
  • Muka dorang berbeza. Kakak lebih bulat dan adik muka nampak panjang.
  • Dan sorang dari mereka lebih iras adha .

Nak tau sapa? Lihat dibawah:






Mestila kakak(atiqah)
Adha lebih rapat dengan adik(aqilah). Mungkin kerana adik tak berapa iras muka adha? Cuba telitikan gambar atas sekali. Gambar 3 beradik tue. Sapa yang lebih iras muka adha? Pastu cuba tengok gambar di atas ini pulak?

Jelaskan, muka atiqah lebih cenderung muka abangnye. Inila mungkin penyebabnya kenapa adha lebih suka buat kakak dari adik. Kalo panggil adik-adiknye dia lebih suka panggil aqilah. Kalau sayang pun, dia sayang aqilah.

Erm, kesian tau tengok kakak(atiqah) main sorang-sorang huhu. Kalau aqilah bangun mainla dengan dia. Kadang-kadang je adha melayan si kakak.


Noted: Sebab lain mungkin atiqah tak berapa aktif macam adik nye? Tu adha kurang bermain dengan dia?

Tiada ulasan: