Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Selasa

No Walker For My Twin

Katakan tidak pada walker untuk kembar umi. Bukan umi taknak beli tapi umi takut.
 
Baru-baru ni umi cuba letak twin(atiqah) dalam walker bekas abangnye dulu. Alhamdulillah aqtiqah suka. Siap gelak-gelak dalam tue. Cuma kakinye aje yang tak sampai.
 
Tapikan umi dengan suami terus cakap taknak letak kembar dalam tue. Gara-gara adha cemburu dan nak naik walker tue. Siap panjat duduk atas walker bersama adiknye. Adoila sayang. Mujurla mama cepat nampak. Kalo tak, terlipat walker tue patah kaki adik. Akhirnye walker tu adha wat mainan dia. sendiri masuk sendiri keluar.
 
Umi risau sebab pernah jadi keskan dimana seorang kanak-kanak patah kaki bila abang dia naik duduk atas walker dan walker tu terlipat. Ngeri bila dengar. Jadi twin takkan duduk dalam walker. Biar balajar berjalan sendiri.

2 ulasan:

AMIEROZIANA berkata...

nasib umi cepat perasan...tapi ikut doctor bagus tak letak dalam walker...biar dorang leh jalan secara semulajadi gitu...

Rizziela berkata...

betul..saya pun pernah baca kes tu..kesian kat budak tu

Twin saya x tau mcm mana lagi..kalau Haziq cemburu gak mcm Adha, tp kalau ok..blh guna.kalau tak ok ...kena simpan gak lah