Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Selasa

Akhirnye Datang Jugak Mr'C' Kat Adha..

Nak elak macam mana pun nanti kena jugak.
Mujurla orang tua-tua cakap penyakit ni sekali je kena seumur hidup.
Tapi tak taula kot kena lagi nanti.

Penyakit ni jenis berjangkit.
Biasalakan kalo ada yang kena kite mesti mengelak nak dok dekat.
Tambah anak kecik.
Tapi nak wat macam mana.
Nama pun budak.
Takkan nak larang dia main dengan sepupu sendiri.
Balik ramai-ramai pastu jarang plak jumpa.

Sepupu adha ni baru sangat lepas kena penyakit 'C' ni.
Nampak sangat baru kering.
Tapi maknye cakap dah takleh jangkit dah.
Redha jela kan.
Kalo tak kena hari ni esok lusa kena jugak.

First time naik umi ingatkan kena gigit semut.
Yeala bengkak kecik naik 2 3 biji kat kepala.
Buat tak tau jela kan.
Ontheway balik shah alam dah naik kat kaki.
Masih wat tak tau.
Sampai rumah tengok belakang badan dah naik lagi.
Terus bagi tau suami.

Cuma yang risaukan hati sekarang ni janganla naik kat twin.
Jenuhla umi nak handle 3 sekali kalo kena.
Yang abangnye ni pun penat nak handle.
Walaupun badan naik biji-biji aktifnye adha bukan main lagi.
Badannye dedar je.

Ada tak petua-petua apa nak bagi cepat hilang.
Yeala first time anak kena kan.
Banyak yang tak tahu.
Kalo ada petua bagila tahu umi.
Coz adha bukan kena yang biji-biji kecik tue.
Tapi besar-besar punya.
Takut umi tengok.

Jom layan gambar kat bawah.
Ni ambik pagi tadi.





Naik kat tangan

Kat kepala. Masa ni ingatkan kena gigit semut.

Kat belakang. (tak clear plak)

Kat kaki.

Tiada ulasan: