Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Rabu

Nak Satu Boleh Dik!

Ayat yang selalu dengar sejak dapat kembar.
Sebelum twin keluar lagi dah ada orang mintak.
Huhu idak sanggup teman nak pisah dengan anak-anak.
Biarla susah mana pun umi sanggup jaga.
Anak adalah harta yang takda nilai.

Banyak-banyak orang yang cakap umi takleh lupa masa masuk hospital baru nie.
Adalah satu kakak ni ada anak dua.
Dua-dua lelaki.
Boleh dia datang kat katil kembar siap cakap:
" Dik, kembar yea"
Umi jawab ," a.ah kak. Kembar".
"perempuan ke dik".
"a.ah kak, dua perempuan".
"bagi kat akak satu boleh".
........
"Bagila dik, akak bayar. akan bukan dok jauh pun. dik boleh datang tengok selalu. Anak akak dua-dua lelaki. Nak anak perempuan dah tak leh mengandung dah."
........
"Kite gi wat surat anak angkat nak?".
Umi jawab," erm, akak wat masa ni saya tak sanggup berpisah dengan anak. Biarla saya jaga. Walaupun sakit.".
Terus kak tu berlalu pergi.

Erm salah ke kata-kata umi?



3 ulasan:

Zakiyah Zainon berkata...

salam mama...
betul..susah macamana pun tak sanggup rasanya berpisah dengan anak-anak...
dulu masa mula2, serabut jaga kembaq + kakak sorang2, abang kansung suruh bagi mak kat kampung tolong jagakan, mak pun on!
oh...tidak..tidak..penat tau mengandung pastu bagi orang hatta mak sendiri pun yang jaga..jaga sat2 tu ok la...hehehehe

alyyani berkata...

aduh, jgn sesekali bagi anak kita kat org walau susah macam mana pun kita nak jaga kan. anak kita nyawa kita tuh. comey betul 3 beradik ni. sama je muka diorg :)

ellisya berkata...

mama..
biar betul org tu ckp cmtu??
ishh..klu di ikutkn logik..
kite nk minta dukung anak org pon segan..lgla nk minta anak tu terus kan..
biarla sesusah mana pon kite..jnji anak2 membesar dpn mata kan mama..
insyaAllah..ada rezeki utk anak2 tu..