Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Khamis

Grrrrrrrr................... N3 Panas Hati K...

Kalo tak kerana aku laki bini pikir ko masih bawah umur dan masih bersekolah tingkatan 4 dah lama aku bawa ko balai polis malam tadi. Ko tak pikir ke ha! Bapak ko yang tengah sakit badan dah penuh wayar tue! Apa nak jadi la ko ni! Geram aku nak je laki aku rimbuk ko sampai separuh nyawa.

Bukan sehari dua laki aku parking lori dekat situ. Dah banyak kali. Tak pernah pulak nak kena curi bateri. Ko memang cari nahas la semalamkan. Mujur laki aku dok tengok. Pandai plak ko suruh kwan ko cover line kan. Bila laki aku nampak ko pun cabut lari dengan 2 biji bateri sekali. Memang cepat betul keje ko kan!

Ko ingat laki aku nak biarkan. Aku tau perangai laki aku macam mana. Memang dia akan cari sampai dapat punya. Ko lari bukan naik motor, ko lari dengan kaki bawa 2 biji bateri yang berat hampir 10kg setiap satu. Memang bodahla kan ko tue. Rumah ko bukan jauh pun hanya seberang jalan je dari kawasan rumah aku.

Padan muka ko dapat penampar, penumbuk 2 3 das dengan laki aku dan sepak terajang. Sape suruh ko curi kan. Pastu bila laki aku tanya taknak ngaku kan? Memang bodohla ko! Kalo lori laki aku sendiri aku tak kisah sangat tapi tu lori company laki aku. Ko nak tanggung ke ganti rugi. Ko sedar tak yang laki aku ada 3 anak yang masih kecil? Memang layak ko dapat maki hamun dari aku semalam.

Kenapa ko nak merayu kat aku jangan hantar ko kat balai polis! Masa ko curi ko takda pikir plak ko buat jahat! Oh, mesti ko pikir ko tak kena tangkap kan. Bumi ni kecik je dik! Dengan laki aku ko boleh berbincang tapi dengan aku sorryla. Aku takdala panas baran mana tapi kalo dah ko buat tu menyusahkan family aku memang aku meradang. Laki aku pun diam k.

Ko punya abang pun lebih kurang je perangai dengan ko. Mungkin family ko orang senang kot. Tula abang ko sampai2 je pukul ko terus cakap berapa rugi meh aku bayar. Tak payah nak besarkan perkara nie!!!
Hello bro! adik ko dah buat salah ko kata tak payah nak besarkan hal ni. Aku tak harap duit ko tu, ni kami kira ok tau tak tak bawa adik ko gi balai.

Aku masih tak puas hati k. Abang ko mintak maaf terus blah je semalam. Takda plak nak tolong pasang balik ke, bayar ganti rugi ke(tadi cakap macam banyak duit). Laki aku boleh gi rumah ko mintak tapi satgi mati terkejut plak bapak ko yang tengah uzur tu.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ini adalah kejadian malam tadi. kul 12 malam. Memang laki umi dan umi sekali meradang. Laki umi baru je balik dari kelantan & peneng hantar barang. Rehat pun tak sempat dah budak ni buat hal k. Memang umi meradang.

Tiada ulasan: