Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Selasa

Nama Je Baru Tapi Sistem Hampeh!!!

Alkisah ok, masa checkup si kembar 2 bulan hari tu aku dah tanya dan mintak ubat pil peranacang ni.Tapi dia cakap tunggu first period ok baru datang.Cakap dengan muka tak pandang muka aku langsung.Aku tau muka aku takdala cantik sangat tapi cakap tu biarla elok sikit.

Hari ni aku gi klinik kerajaan tu balik coz nak gi ambik ubatlakan.Tak makan kang takut lekat pulak.Rancang sendiri tak menjadi.

Kul 8.30pagi umi dah sampai kat klinik ni.Baru je bukak, klinik pesakit luar pun belum operasi lagi.Dapat no1046.Tunggu dalam 20 minit dai panggil timbang dan check tinggi.Dalam 10 minit panggil untuk check BP dan soalan untuk direkod dalam buku.Dekat part ni umi dah tanya k jenis-jenis perancang yang disediakan oleh klinik goverment.Dia citerla satu-satu.Dan aku decide nak ambik pil.Pastu aku cakapla yang aku tak fully BF boleh ambik tak pil.Nurse tu cakap boleh.

Lepas je sembang, umi di suruh check darah dan air kencing.Hu macam mengandung plak k.Pas semua setle tunggu time nak masuk jumpa docktor.Time ni la yang umi geram.Boleh plak doc tu cakap umi tak boleh ambik pil yang untuk menyusu baby coz umi tak BF fully.Dia cakap kalo nak makan pil jugak dia nak bagi yang menyebabkan susu kering terus.Geram wei!!!Dia siap bagi slip ubat suruh beli kat farmasi kalo nak jugak ubat tue.Dengan geram dalam hati, umi cakapla kalo macam ni awal-awal lagi saya gi beli kat klinik panel saya.Ingatkan dah ada kemudahan yang boleh dapat free tak gadohla nak bazir duit.Umi ambik kad terus umi keluar k dari bilik doktor tu.Penat je aku tunggu dari kul 8.30 pagi sampai 10.30 tapi apa pun tak dapat.

Apa salahnye nurse yang ambik rekod tu bagi tahu awal2 yang ibu tak fully BF tak boleh ambik ubat tu kat sini. Ini tak nak jugak biarkan pesakit menunggu macam apa dalam tu. Last-last sakit hati yang dapat k.
Klinik je baru tapi sitem tak baru pun. Tandas pun bau hancing tak bercuci. Tak tahula macam mana nak bawa si kembar minggu depan. Hari tue pun berjam-jam nak siap.

Last ok, bukan aku berniat tak nak Fully Bf tapi aku tak mampu. Aku dah cuba k!!! Tapi dah setakat itu je rezeki anak aku untuk fully Bf. Cuma sekarang dia still minum susu ibu cuma dah campur je.



1 ulasan:

Cik Rose Cute berkata...

Hai Mama Adha...Dah lama dah Cik rose Cute Tak singgah sini....Baby Kita sebayakan....hehehe...Ada masalah tak gan baby kembar? hehehe