Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Isnin

Botak Sudah...


Semalam umi nekad untuk membotakkan kepala atiqah & aqilah ok.
Dari mula lagi umi nak botakkan kepala si twin ni.
Tapi suami tak bagi coz dia takut jadi mcam adha lambat naik rambut.
Lelaki sesuaila botak tapi perempuan tak cantik sangat suami umi kata.

Tapi semalam umi cakap kat suami umi nak botak jugak kepala kembar ni
Bukan apa, kepala kembar penuh sangat dengan daki air/ kerak / sawan.
Puas cuci pastu naik balik.
Oleh kerana nak senang cuci maka kepala harusla dibotakkan.

Ni gambar sebelum dibotakkan.
Harusla dibedung kalo dorang ni cranky sangat-sangat.
Nak membotakkan kepala dorang bukanla satu keje mudah.
Kena bagi tido salah sorang barula boleh mulakan operasi.


Ini adalah aqilah.
Huhu azab mencukur kepala dia.
Menjerit bagai nak rak.
Sampai serak suara ok.
Puas pujuk bagi susu pun taknk diam.
Aqilah la paling kuat nangis dari atiqah.
Pas siap cukur bagi mandi tak pakai baju terus bagi tido.
Lena sangat-sangat mungkin penat nangis.


Ini gambar atiqah pagi tadi.
Sesi mencukur kepala aqtiqah memang senang.
Diam je.
Cepat cikit siap dari aqilah.
Tapi dah nak dekat habis baru nangis.

Bila dah habis cukur barula senang mencuci kepalanye.
Barula nampak bersih.
Tapi nak tau sape yang cukur kepala dorang???


































MAMA


Tiada ulasan: