Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Isnin

Bedung Bayi...


Bedung???

Kali ni umi nak cite sikit tentang membedung bayi k.Dulu anak pertama asyik menangis je bila kena bedung.Tapi alhamdulillah dia tak mudah trekejut dengan bunyi-bunyi bising ni.

Tapi berlainan plak dengan si kembar.

Kembar kalo nak bagi tido lama bedungla dia.Confirm k akan tido.Bagi susu lena la dia.

Salah satu punca umi membedung si kembar ni:
  • Masa baby kembar ni pakai baju dengan pampers je. coz baje pun dah macam jubah. Sarung tgn dan kaki pun tak pakai sebab cepat tercabut. Almaklumla kecik sangat.
  • Dah tak paki seluar /sarung kaki & tangan maka kenala bedung selalu. kalo tak kesejukkan kembar umi.
  • Bila dah bedung kembar ni tido lebih lama sikit. Jarang terkejut dengan bunyi bising.
Tapikan kadang-kadang tangan dorang keluar macam anak pkok baru tumbuh. Sikit-sikit dia tarik bawa keluar. Pakai baju waktu bedung tangan bukan keluar sekali baju tau tangan dorang ni keluar ikut bahu baju.

Ni gambar terbaru. Still lagi berbedung. Kalo agak dorang payah sangat nak bedung balut je bagi kemas. Dah siap bagi susu tidola dorang.

2 ulasan:

Cik Rose Cute berkata...

Bestnya dapat kembar...hehehe

mama shifa berkata...

cumel..nak kembar jugak huhuhu