Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Jumaat

Benda Yang Diidamkan Dah Dapat-(1)

Alhamdulillah, benda yang umi nak sanagt dituka ganti dari tahun lepas dah tercapai dan sampai pada malam khamis baru nie. Peti ais 2 pintu. Cukupla bagi umi yang gaji tak seberapa ni. Beli yang mampu je.. Ini gambar peti ais dari depan..
Ni plak dari sisi. Kecik jekan tapi panjang. Yang kat sebelah tue peti ais lama. Tapi masih elok lagi cuma dia 1 pintu. Peti ais lama ni bukannye dah tak boleh pakai lagi, boleh sangat-sangat lagi. Cuma pintu di tempat ais beku dah patah. Jadi, bila pintu tue takda salji cepat sangat naik. Satu lagi kecik sangat, nak simpan ayam,ikan, daging ruang terlalu terhad.
Ini plak bahagian atas peti sejuk tue. Besar ruang dia. Boleh letak stok susu nanti. Banyak space. coz kat tepi tue pun ada ruang bertingkat lagi. Masa ni masih kosong lagi. Tapi sekarang dah ada barang dah kat sini..
Ini plak bahagian bawah. Memang banyak tingkat. Sampaikan suami cakap banyak sangat ruang dah nampak kosong dah peti ais nie.. Yea la dah tak tahu plak nak letak apa bila ruang dah banyak. Masa peti ais kecik ada banyak plak barang nak di letak.

Ini plak bahagian tepi peti ais bawah. Atas letak telur, bahagian bawah tue letak ubat, air botol, kicap, sos dan benda yang boleh disimpan dalam peti..

Bagi umi peti ais ni dah cukup besar bagi umi dan keluarga. Yeala duduk 3 beranak je kat rumah watpe nak beli besar lagi. Cukupla yang nie dulu. Insyallah, bagi umi peti ais ni akan memberi manfaat kepada umi.

***  Salah 1 faktor lagi umi yang menyebabkan  umi tukar peti ais ni adalah nak simpan stock susu yang bakal diperah dan disimpan.
*** Nanti N3 ke mana kami pergi semalam dan  N3 benda yang diidamkan dah dapat-(2)

1 ulasan:

eB ezrin berkata...

eb pn nak kena baru... sbb byk sgt simpat sok... dh usha... tunggu ckp wit jerk.... :)

so tahniah yer :)