Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Khamis

Bila Dia Dah Pandai...

Hujung bulan nie genapla usia anak teruna kesayangan umi 11 bulan. Uik sekejap je kan. Dah Nak setahun dah umur dia. Dah makin banyak akal. Yang paling best bila nangis dah pandai hentak kaki. Ish budak nie. Nak je babab peha yang tembam tue.

Sikap anak teruna ni yang umi suka ialah, dia tidak berminat sangat dengan permainan macam lori, kereta yang ada music, atau apa saje yang mudah membosankan dia. Mujurla tak banyak pun sangat mainan dia kat rumah. Adha ni jenis yang nak suka bebas. Tak suka di pegang. Lebih suka menerokai rumah dari main mainan dia. (jimat duit mama).

Dalam banyak-banyak mainan yang ada kereta ni la dia paling suka. Maksud umi yang tak mudah di cemuih masa main. Dah pandai tolak kedepan tapi tak pandai ngundur lagi. Satu lagi tak pandai nak turun sendir. Kalo nak turun menjerit mintak tolong angkat.
Sekarang bila tiap2 petang suami akan bawa dia pergi ke Taman Permainan Yang tak jauh dari rumah. Memang seronok tengok dia main buai kat situ tapikan satu je umi tak tahan,
adha tak nak balik bila diangkat. Siap nangis bagai nak rak. Huhu. Penatla mama sayang macam nie..


Perkembangan terbaru adha dah boleh berdiri lama kalo tangan dia di lepaskan. Alhamdulillah semoga cepat jalan yea sayang. Takdala penat dah mama nak dukung. Kesian baby dalam perut mama nie...

*** Adhala segala penawar duka segala apa yang terjadi.
*** Alhamdulillah Adha berada dalam top 5 contest memek muka...

Kenapa Harus ada Sifat Begini Dalam Diri...(Tak bermakna Diri umi Baik)

Kenapa!!!

Mengapa!!!

Kenapa bila seseorang itu melakukan kesalahan orang tak berani menegur secara berhadapan??? Adakah kerana takut orang itu tak boleh terima? Atau lebih suka bercakap belakang..

Bagi umi, umi lebih suka orang cakap berdepan kalo umi buat salah. Coz umi rasa kalo bercakap di belakang (mengumpat) lebih membuatkan umi sakit hati. Terutamanya kalo org itu mendiamkan diri dan menjauhkan diri. Umi tak kisah sangat kalo tak bertegur, tak seramah dulu. Tapikan umi lebih suka kalo umi tahu apa kesalahan umi kalo umi buat salah sampai nampak sangat kite ni salah.

Buat kawan- kawa, umi nak tanya pendapatla. Umi tak katala diri umi ni baik sangat. Semua manusia ada membuat kesilapan. Takda yang tak pernah. Haruskah orang yang rasa umi buat salah itu menjauhkan diri/ tak nak seramah dulu atau menjauhkan diri dari kita??? Pleasa bagi pendapat.

*** hati ibu mengandung cepat sensitif. Ntahla kenapa...
*** Jangan dijadikan isu plak kepada sesiapa yang membaca coz ini adalah luahan hati umi.