Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Rabu

Ku ber"Simpul Kasih" pada 31 august 2010...

Mesti ramai yang gi shopping kan semalam. Yeala cuti hari merdeka mesti la gi shopping takpun bawa family jalan-jalan. Umi kuar juga tapi idakla lama benar keluarnye. Beli apa yang patut pastu balik. Adha tak berapa nak sihat semalam. Asyik cirit-birit je. Pastu badan kejap panas kejap sejuk. Rupa-rupanye gigi atas nak tumbuh. Dah nampak putih dah kat gusi atas nye.

Berbalik pada tajuk kat atas, memang umi plan nak wat sendiri tahun nie. Suami umi minat sangat dengan Simpul Kasih. Kalo dapat letak dalam kereta bila balik kampung confirm habis punya. Takpun tinggal sikit je. Jadinye dari beli mahal-mahal baik kite buat. Jimat. Modal pun baru berapa. Lagipun semalam kan cuti harusla menggunakan masa tue dengan sempurna.

Mesti kawan tahu kuih Simpul Kasih kan??? ala yang dibuat dr kulit popia and inti nye serunding(ayam/daging). Takdala payah nak buatnye. Cuma kalo ada anak kecik ni je susah sikit. Tambah plak dia meragam. Berapa kali berhenti umi masa membuatnye.. Alhamdulillah akhirnye berjaya juga.

Jadi inila rupa kuih yang umi buat....



Satu bungkus kulit popia umi dapat satu besen kecik ni. Cukupla untuk makan sendiri dan jamu pada orang raya nanti...
Ni masa tengah goreng.. Wangi sangat. Tak masa ni suami dah tak sabar nak makan...

Yang ni plak dah siap goreng. Tak habis lagi goreng satu besen lagi. tula nampak sikit. Bila dah siap goreng semua dapatla separuh bekas panjang. Ada masa umi wat lagi bagi cukup satu bekas...

3 ulasan:

EiJa ZaQuaN berkata...

ermm..sedapnya kuih simpul kasih ni..bestnya pandai wat kuih sndiri..eija wat sndiri xde la..tolong mak mertua jerk wat..huhu..

nur berkata...

sedap nyer... hubby pun suka gak makan kuih ni :)

Diamilikku berkata...

sedapnya..kami sefamily suka makan..tapi malas nak buat plus tak pandai..so sudahnya baru je amik selepas order ngan kawan opis..hehehheheheh....