Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Jumaat

Pengalaman Kedua Yang Sungguh Berbeza...

Alhamdulillah, Allah memberikan zuriat kepadaku dan suamiku buat kali kedua. Aku amat gembira walaupun pada mulanye aku berasa gusar takut tidak dapat memebri kasih sayang dan perhatian sepenuhnye kepada Adha. Alhamdulillah dengan kata semangat dari kawan2, ibu dan anak aku terima. Kini aku tak sabar menanti kelahirannye yang dijangka bulan March 2011.

Mengandung kali ini begitu jauh berbeza dari masa mengandungkan Adha. Dulu aku tidak mengalami morning sickness tapi kali ni aku mengalaminye. Walaupun tidak begitu teruk tapi aku rasa memenatkan. Terasa kesakitan di tekak bila kerap sangat muntah. Tapi alhamdulillah bila masuk pukul 12 tgh hari morning sckness aku mula beransur hilang.

Semalam aku mengalami sakit di bahagian ari2 begitu teruk. Aku takut. Coz dalam sejarah keluarga ku ada yang mengalami kandungan luar rahim. Aku terus ke klinik coz nak mendapat kepastian dari doc sendiri. Aku terangkan segalanye kepada doc apa yang ku alami. Dia melakukan scan and alhamdulillah apa yang kurisaukan tidak menjadi kenyataan. Janin aku berada ditempat sepatutnye. Dari scan tersebut memang sah aku mengandung. Kandungan aku dah mencecah 6minggu. Aku seronok tengok gambar yang terpapar. Hanya sebesar biji kacang doc cakap.

Mengandung kali ini aku sedikit penat. Mungkin kerana melayan kerenah adha yang sudah makin lasak. Adha sekarang dah mula merangkak and dah nak berdiri. Aku gembira tengok perkembangan adha yang membesar dengan jaya. Insyallah adha akan menjadi seoarang abg yang baik untuk adiknye.

2 ulasan:

alyyani berkata...

ummi, lain pregnancy mmg lain penglaman dia. kena kuat eh

Yan berkata...

takpe dugaan yg berbeza ni wat tambah pengalaman..
jaga diri ye sepanjang pregnancy ni..