Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Khamis

AdHa daH DaPaT "KaKi" BaRu

Selalunye bila kite sebut je budak dah dapat "kaki" mesti orang ingatkan budak tu dah boleh berjalan.
Kalo betul la tajuk kat atas tu alhamdulillah umi rasakan. Tapikan ada ke budak umur 7 bulan dah boleh berjalan???
Paling awal yang umi dengar umur 9 bulan ke atas. 7 bulan ke bawah takdala plak umi pernah dengar..


Eh, dah lari tajuk ek..
Adha masih tak boleh berjalan cuma adha dah boleh berdiri itupun kalo dia berpaut pada sesuatu. Alhamdulillah adha sedang belajar merangkak sekarang nie. Mungkin kerana berat badannye yang semangat sekarang ni mungkin lambat sikitla dia merangkak.
Maksud dapat Kaki baru kat atas tu adala "Walker". Adha dah duduk dalam walker. Siap berlari lagi. Penat mengejarnye. Dah jarang dah letak bagi menjulur kat bawah. Bukan apa senang nak masak kalo biar dok dalam walker nie..
Tapi satu hal la plak, bila dok dalam walker nie habis semua benda nak tarik.. Umi takut dia tarik wayar elektrik je. Satu lagi TV. Tv rumah umi letak rendah je. Itupun dia nak gi sambar je. Adha owh adha...
Muka happy bila biarkan dia bebas main..

Terkejut ayah marah dia.. sebab nak gi kat tv belakang dia...


Comel tak saya unty semua...

Tengok tue walaupun dah tahan dengan kusyen tetap di nak gi kat tv... Pintu rumah kena tutup kalo adha dalam walker kalo tak lepas kat luar la jap lagi...

3 ulasan:

alyyani berkata...

syok la adha pusing umah lepas ni. lagi2, tolong umi kemas umah. heheh...

Risty berkata...

Wah, selamat ya untuk anaknya. Salam kenal dari blogger indonesia. Kunjungi blogku yah. trims...

Diamilikku berkata...

baik2 jangan sampai jatuh...aisy skrg dah tak leh duduk dalam tu..dia dah boleh keluar sendiri dah panjat walker..huissshh sangat bahaya