Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Rabu

SaKiT PeRgILah JauH2..


Mengantuknye mata nie. Kalo dapat bantal kan bagus. Boleh aje tido sampai petang.
Malam tadi umi rasa sungguh penat sangat. Tak tahula kenapa, dengan kepala sakit sampai muntah 2 3 kali pastu dengan Adha meragam tak mahu tido sampai kul 11 malam. Tapi apa nak buat terima je la.

Berbalik pada tajuk kat atas, bukan umi atau suami yang sakit tapi ADHA.. Ntah apa yang silap semalam. Adha meragam bagai nak cabut nyawa. Nangis aje. Letak nangis, baring nangis, bagi tido nangis sampai selak. Check perut takda plak masuk angin. Dalam nangis tue mata dah pejam coz ngantuk tapi suara tetap bunyi. Masuk kete senyap kejap tapi nangis balik selepas 5 minit. Lastly ajak suami gi pusing2 kot dia mahu tido. Pecah rekod umi semalam hanya pakai bju tido dan seluar pendek tanpa kasut naik kete gi jalan2. dengan rambaut tak berikat kalo orang tengok apa la dornag akan pikir. Tapi kerana anak punya pasal takpela. Tak sampai 5 minit kereta gerak Adha dah tido. Alhamdulillah. Umi pun boleh tido walaupun tido2 ayam coz kepala dah pening tahap giler.

Umi ingatkan adha dah boleh tido nyenyak dah sampai pagi tapi tidak. Pukul 1 pagi dia nangis balik bagi hisap susu tido kejap dalam 15minit pastu nangis balik. Dalam hati kenapa plak nie. Check balik perut, letakkan minyak angin tp still nangis bagai nak tercabut nyawa. check pampers rupanye dia poo poo. Bila dah selesai basuh and tukar pampers Adha kembali tido. Tapi pukul 4 dengan pukul 6 dia berak lagi tapi kali ni cirit. tak pernah Adha kena cirit birit. Ini la kali pertama dia kena. Kesian tengok Adha coz perut sakit. Mungkin sebab ni la adha tak nak tido sampai pukul 11malam. Umi??? Confirm tak tido nyenyak. Tido2 ayam je. Jadila... Cirit birit Adha masih berlaku lagi pada pukul 8pagi tadi. Masa nak bersiap gi rumah pengasuh adha sekali lagi poo poo. Umi tak tahu apa yang silap hinggakan adha kena cirit-birit.. Dalam hati kalo petang nie masih cirit-birit umi nak bawa gi klinik...

Kepada penyakit2 yang nak serang adha tolong la pegi jauh2.. Janganla ganggu Adha yang masih kecil...



Wajah-wajah ceria sebelum meragam...


*** Ada tak sape2 tahu petua nak bg hilang cirit - birit pada baby...

3 ulasan:

alyyani berkata...

umi b/f adha tak? kalau b/f biasanya punca cirit birit tu dari susu kita. kalau f/m jarang. so kita kena jaga makan la. nia penah kena cirit birit 1st time masa umo 7 bulan. silap alya gak sebab minum air gas. so skang ni alya jaga makan je tak nak adel cirit. nia da start makan ni selalu gak cirit. perut dia sensitif sgt.

Siti berkata...

ooo..kena cirit birit yer...kalau guna fm, jgn ambik susu yg ada lactosa...klu bf, pundanya dr susu kita la.
semoga adha sembuh yer.

sandal kecik berkata...

sian...ari tu baby shima masa dia 4 bulan kena cirit..mmg habis pempers satu beg hehehe

ubat nya bg ubat doktor tu je..tp lama gak ler nk baik..dlm 5 hr cam tu