Kepada pihak pengunjung Blog MA yang tak seberapa ini MA ingin ucapkan terima kasih sudi menjengahkan diri ke BLOG umi.



Blog ini adalah hak MA. Jikalau orang yang menjengah BLOG ini terasa MA minta maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki. BLOG ini hak peribadi MA. Apa yang MA tulis hanya luahan hati dan tidak ada kena mengena dengan sesiapa.



Rabu

Kalo kena anak korang marah tak???

Kalo kite jaga anak jangan kata nak biar semut seekor gigit pun tak boleh...
Tambah lagi nyamuk...
Tapi kenapa dorang sanggup biar jadi macam nie???
Bukan kite tak bayar duit ngasuh, kite bayar cukup time lagi..
25 terus bayar...

Nak tau kenapa umi cakap macam nie...
Hati umi dengan suami memang nak marah sangat-sangat...
Bukan sekali ni kena tapi dah banyak kali...


nampak tak bintik merah tue...


Semalam waktu umi nak tukar pampers Adha, tiba umi perasan banyak sangat bintik merah kat kaki Adha...
Mula-mula tengok umi dh cuak takut Adha kena demam campak...
Tapi bila umi tengok kat kaki je ada tapi badan takda umi dah syak memang Adha kena gigit dengan semut @ nyamuk...
Geramnye...
Kite jaga sendiri pun takkan biarkan nyamuk atau semut gigit anak...

Pagi tadi waktu hantar tanya and cerite kat pengasuh ...
Dia boleh cakap tak perasan...
Lagi bertambah geram umi...
Umi pikir nak cari pengasuh lain la...

Apa cadangan kawan-kawan...
Perlu ke umi tukar pengasuh???

*** Buat makluman kawan2 bab susu pun pernah jd... buat susu tak ikut sukatan umi bagi...

5 ulasan:

LYaFRINA berkata...

teruknya smpai g2.. sbb tu lya tkut nk serah asya kat org lain.. better kluarga y jaga.. rse safe skit.. tp yela.. umi kn duk jauh dr fmily.. nk buat cmna kn...

**better umi ckp sket dgn pgasuh tu.. lg pon umi byr gji kn.. bknnya jaga free.

LYaFRINA berkata...

teruknya smpai g2.. sbb tu lya tkut nk serah asya kat org lain.. better kluarga y jaga.. rse safe skit.. tp yela.. umi kn duk jauh dr fmily.. nk buat cmna kn...

**better umi ckp sket dgn pgasuh tu.. lg pon umi byr gji kn.. bknnya jaga free.

girl_perak berkata...

kalo adha tak BF terlintas juga umi nak tinggalkan kat kg...
Tapi jauh dr anak pyh juga...
Umi dah cakap pg tad tapi dia jwb dgn jawapan yang sakitkan hati...
Bukannye ramai jaga budak...
anak umi sorang je

AMIEROZIANA berkata...

memang kalu ckp pasal babysitter nih wat skt hati jer....diorg ni bukan nak jg sangat tp nak duit jer jg lebih kurang jah......kita ni sbg mak nak tegur salah tak tegur kan kesian lak ngan anak kita...

girl_perak berkata...

betul tue...
kdg2 sakit je hati nie...
hantar anak takda kesan gigit balik dpt sakit...